Nakup rolo garažnih vrat

september 30, 2019

Pri nakupu rolo vrat je dobro vedeti nekaj tehničnih lastnosti. Danes trg ponuja poceni kitajska rolo vrata pod različnimi imeni npr.: »italjanska kakovost, avstrijska kakovost«, kar pa ni nujno najboljše.

Rolo vrata so sestavljena iz aluminijastih vodil, aluminijastega pokrova, lamel- dimenzije 77 mm, pocinkane osovine, nosilnih rok plašča in seveda elektromotorja  s pripadajočo elektroniko.

V osnovi so si vsa garažna in industrijska  rolo vrata med seboj podobna,  kvaliteta in cene pa so različne. Zakaj?

1. KVALITETA ALUMINIJASTIH KOMPONENT

Aluminijaste  komponente so iz različnih aluminijevih zlitin in več kot je aluminija v zlitini, bolj je odporen proti koroziji. Boljše mehanske lastnosti pa ima, če ima optimalno razmerje magnezija, bakra, niklja, silicija,… To daje na koncu kvaliteto panelu, vzdržljivost, obstojnost, elastičnost, sijaj.

2. BARVANJE ALUMINIJASTIH KOMPONENT

Pomembno je, kako so vodila in lamele barvane. Če so lamele tovarniško barvane po RAL lestvici, se barvo nanese na surovo, hrapavo panelo in se barva lepo oprime in zlije in s tem pridobi daljšo obstojnost, brez luščenja in izgube sijaja. Temu rečemo »prvi nanos«. Če pa v Slovenijo uvozimo lamele, ki so v osnovi barvane belo ali sivo, naše želje pa so neka druga RAL barva, jih nekateri dobavitelji prebarvajo naknadno. Temu pa rečemo »drugi nanos«.  Drugi nanos barve pa nima takega sprijema, ker se nanaša na gladko površino, zato se kasneje lahko lušči in izgubi sijaj. Nekateri za motiv lesnega vzorca (npr. zlati hrast, temni hrast, mahagonij) uporabljajo samolepilno folijo, ki ima krajšo življensko dobo. Naša garažna in industrijska rolo vrata so vsa barvana tovarniško  v željeni RAL barvi ali motivu kot prvi nanos.

3. TESNJENJE IN GIBLJIVI DELI

Rolo vrata morajo imeti zagotovljeno dobro tesnenje in sicer s tesnili, ki so v vodilih in na spodnji strani rolo vrat oz. plašča. Spodnja tesnilna guma se mora dobro prilagajati vsem neravninam na tleh, hkrati pa ne sme omejevati gladkega delovanja oz. drsenja rolo plašča po vodilu. Kolesca, ki skrbijo za gladko in tekoče delovanje rolo vrat morajo biti uležajana  in imeti silikonsko prevleko za tiho delovanje.

4. POLNILO OZ. IZOLACIJA

Splošno znano je, da se za izolacijo dvižnih garažnih vrat in garažnih in industrijskih rolo vrat uporablja poliuretanska pena. Zelo pomembno je, da je brez CFC-ja (klor-fluoro- karbon- ozonsko škodljivi potisni plin). Poliuretanska pena s CFC-jem s časom izgubi svojo obstojnost, sploh,  če je izpostavljena soncu. Poliuretanska pena brez CFC- ja pa se brez težav z lahkoto upira vsem vremenskim vplivom.

5. ELEKTRONIKA IN VARNOST

Pri rolo vratih ni mogoče uporabiti pogonov , ki bi bili občutljivi na različno silo, saj je potrebno pri zapiranju zelo malo sile, pri odpiranju pa motor uporabi vso svojo moč, da se rolo plašč lahko dvigne. Zato se za varnost uporabijo foto celice, ki so vgrajene na zidu in opto senzorje, ki so vgrajeni na spodnji tesnilni gumi. Slednji poskrbijo, da rolo vrata v katerem koli območju svojega delovanja zaznajo oviro.

Nič od tega pa ne zazna poškodb na vodilih in plašču.  Stisnjeno vodilo ali poškodovana lamela povzroči, da motor deluje s povečano silo pri dvigu in spustu roloja. Tukaj pa imajo pomembno vlogo nosilne roke plašča, saj ob preobremenitvi počijo in tako zaščitijo nadaljne poškodbe samih rolo vrat, elektronike, pogona ali oseb.

Zaželjeno je tudi , da ima elektronika varovanje proti prenapetosti ali streli, saj se na ta način zaščiti  pogon, ki je integriran v osovini.

Če dobite garažna rolo vrata za manj kot  950 eur in DDV z vključeno montažo, se vprašajte po njenem poreklu in kakovosti. Ob upoštevanju zgornjih dejstev garažna in  industrijska rolo vrata ne moremo med seboj primerjati samo po barvi in dimenziji.  Določeni spletni portali so zavajajoči , ker primerjajo samo dimenzijo in barvo rolo vrat in stranke premami nizka cena in veliki  popusti.  Vprašajte take proizvajalce in prodajalce, če vsebujejo  zgornje elemente.